Bu Blogda Ara

3 Eylül 2017 Pazar

İŞ GÖRÜŞMELERİNDEN TÜYOLAR

İş görüşmelerinde başarılı olmak için dikkat etmemiz gereken çok önemli noktalar vardır. Herkes tarafından keşfedilemeyen, derslerin içeriklerinde olmayan fakat olmazsa olmaz altın kurallar vardır.

1. ÖZGÜVEN VE POZİTİF İZLENİM

Özgüven, iş görüşmelerinde iş kapısını açan harika bir anahtardır. Önemli olan onu nasıl kullanabileceğimiz ve karşı tarafı nasıl etkileyebileceğimizdir. Süslü kelimeler kullanmak yerine örnek bir iş görüşmesi ile bunu size aktaracağım.

Müdür : Merhaba, hoş geldiniz.
Aday : Merhaba, hoş bulduk.
Müdür : Bana kendinizden bahseder misiniz ?
Aday : İsmim ................ 27 yaşındayım. ............ Üniversitesi,............... bölümünden mezun oldum. Bölümümü ve okulumu çok seviyorum. Bu yönden kendimi şanslı hissediyorum. Aldığım eğitime ve kendime güveniyorum.
Müdür : Hobileriniz nelerdir?
Aday : Klasik olacak belki ama kitap okumak benim hayat felsefemdir. İnsanın ufkunu açıyor birçok konu hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlıyor. Boş kalan zamanlarımın çoğunda kitap okur diğer zamanlarda sinemaya gitmeyi ve seyahat etmeyi severim.
Müdür : Öz geçmişinizde farklı bir alanda çalıştığınızı görüyorum. Neden bu sektörde çalışmak istediniz?
Aday : Öğrencilik yıllarımda part time olarak çalışabildiğim ve maddi kazanç sağladığım bir yer olduğu için o sektörde çalıştım. Okulumu çalışmama rağmen dereceyle bitirdim. Krizleri fırsatlara çevirdim, anlayacağınız benim için çok güzel bir deneyimdi.
Müdür : Kendinizi nerede görüyorsunuz? Diyelimki sizi işe aldık bize ne katacaksınız?
Aday : Kendimi bir gün sizin oturduğunuz o koltukta görüyorum. Beni bir arabanın 6.vitesi olarak düşünün. Ekibimle uyum sağlar ve 6.vitese takarsam burayı uçururum. Aksi takdirde uyum sağlayamazsam motoru yakarım. Benim ortam yoktur ya en tepede olurum ya da en dipte ve bugüne kadar yaptığım her işte başarılı oldum bundan sonra da olacağımdan eminim.
Müdür : İşe alındınız.

2. ŞIK GİYİM

Özel sektörde çalışıyorsanız giyiminiz gerçekten önemlidir. Giyiminiz ileriki yıllarda konumunuzu belirler desem hiçte abartmış olmam aslında, tabi burada anlatmak istediğim tek başına sadece bu özelliğinizin yeterli olacağı değil,önemli olan birçok yetkinliğinizi ve özelliğinizi birleştirip en iyi şekilde kullanmak.

3. FARKLI OLMAK

















Yukarıdaki fotoğraf her şeyi açıklıyor. Olaylara bakış açınız, sorulara verdiğiniz cevap, düşünceniz, hal ve hareketleriniz diğer adaylardan farklı olmalı sıradan olmaktan kaçınmalısınız. Diyalogdaki örneklere de baktığınız zaman farklı olmanın ne kadar önemli olduğunu göreceksiniz.

4. CESARET

''Bütün hayallerimiz gerçek olabilir, eğer onları ikna edecek cesaretimiz varsa.'' der Walt Disney. Neden okuyoruz? Neden çalışıyoruz? Her şey hayallerimiz için öyle değil mi? O zaman cesaretli olmamız gerektiğini unutmamalıyız. Verdiğiniz her kararı akılcı bir şekilde vermeli ve cesaretle arkasında durmalısınız.

5. İLETİŞİM

İyi bir iletişim, sadece iş görüşmelerinde değil hayatın her noktasında çok önemlidir. İyi bir eğitim almış olabilirsiniz, iyi bir derece ile okulu bitirmiş olabilirsiniz fakat iş görüşmelerinde ve iş hayatında karşı tarafa kendinizi izah edemiyorsanız iyi bir iletişim kuramıyorsanız diğer hiçbir şeyin önemi kalmıyor olacaktır. Çünkü kendinizi anlatamıyor ve anlamıyorsunuzdur. İletişim konusunda kendinizi yetiştirmeli bol bol kitap okumalısınız.

6. BEKLENTİ

Beklenti her zaman hayal kırıklığı yaratır. Ne yapıyorsanız yapın ama hiçbir zaman beklenti içinde olmamanızı öneriyorum. Her şeyi kendiniz için yapın. Başkalarından karşılık bekleyerek iş yapmayın. Kendinize bu konuda dürüst olmalı işlerinize ve görüşmelerinize bu yönde odaklanmalısınız.

7. TAKIM OLMA

Bu makalenin en son ve en önemli kuralı takım olmak. Ne kadar iyi bir futbolcu olursanız olun maç on bir kişi ile oynanır, tek başınıza on bir kişiyi yenmek mümkün değildir. Ormanın kralı neden  kaplanlar değil de aslanlar hiç düşündünüz mü? Çünkü kaplanlar yalnız yaşar fakat aslanlar birlikte bir takım halinde yaşarlar onları birlikteyken yenmek ne kadar zor bir düşünün. İş görüşmelerinde de takım olmanın öneminden bahsederseniz ve karşı tarafı ikna ederseniz şansınız biraz daha artacaktır. Yukarıdaki örnekte verdiğim ekibimle uyum sağlarsam cümlesi aslında takım olma duygusuna önem verildiğini göstermektedir.






Tolgahan AYTEKİN
E-mail: tolgahanaytekin@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder